.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طاهایی: مسئولان به موضوع کارآفرینی اهمیت دهند

استاندار مازندران گفت: شناسايي فرصت‌هاي شغلي در استان برايمان مهم است مسئولان ارشد كشوري به موضوع كارآفريني اهميت مي‌دهند.

سيد علي اكبر طاهايي بعدازظهر امروز در همايش توسعه دانش‌بنيان كه از سوي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري برگزار شد، بيان داشت: هنوز نتوانستيم از ظرفيت‌هاي آموزش عالي در كشور و منطقه استفاده مناسب كنيم.

وي با بيان اينكه ظرفيت‌هاي دانشگاهي از منابعي هستند كه مي‌توانند در توسعه اقتصادي موثر باشند، تصريح كرد: متاسفانه در سيستم بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي دانشگاهي دچار اسراف شده‌ايم.

طاهايي اظهار داشت: از سرمايه‌هاي انساني و بخش‌هاي سخت و نرم‌افزاري در حوزه آموزش عالي براي گشودن گره‌ها در كاربري توسعه بايد به درستي مورد استفاده قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه استفاده از آموزه‌هاي ديني در همه زمينه‌هاي توسعه‌اي برايمان سودمند است، افزود: در گذشته پيامبر دنياي مجازي را براي پيروانش ترسيم كرده بود و تاكيد داشتند براي افزايش علم به دور دست‌ها كه حتي خارج از ذهن است، سفر كنيد.

استاندار مازندران يادآور شد: شناسايي فرصت‌هاي شغلي در استان برايمان مهم است مسئولان ارشد كشوري به موضوع كارآفريني اهميت مي‌دهند.

وي ادامه داد: مازندران قطب كشاورزي و باغي در كشور است و در بيشتر فصول سال ميوه‌هاي متعددي برداشت مي‌شود ولي در اين راستا صنعتي همچون صنايع تبديلي ايجاد نشده است.

طاهايي گفت: مراكز رشد بايد به نيازهاي جامعه توجه داشته باشند و براي توسعه مرزهاي دانش، تحقيقات بايد براساس خواسته‌ها انجام شود.

وي با بيان اينكه براي پيوند استانداري و دانشگاهيان بايد حلقه وصلي ايجاد شود، افزود: دانشگاهيان بايد در زمينه پيوند مسئولان و خودشان نقطه عطفي را كه باعث پيشرفت استان باشد را به وجود آورند.

استاندار مازندران اجماع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را در سه استان شمالي مثبت دانست و گفت: 32 نماينده استان‌هاي شمالي به همراه مسئولان استان در براي پيشرفت اين مناطق گام‌هاي مثبتي را برداشته‌اند.

وي افزود: براي برون‌رفت از مشكلات نياز است روحيه غيرانقباضي و بسط يافته را كه ريشه در نگاه قرآني دارد تقويت و براي توسعه و پيشرفت چاره‌جويي شود.

طاهايي تاكيد كرد: دانشجويان بايد حداقل دو واحد دروس معيشتي را بگذرانند كه بعد از فارغ‌التحصيل شدن بدانند كه چه بايد بكنند.

وي تفكر تحول و ايجاد اشتغال را مهم دانست و افزود: كسي كه بخواهد تحول ايجاد كند مي‌تواند قطعه‌اي از كوير را حاصلخيز كند، همانگونه كه حضرت ابراهيم خانه كعبه را در صحراي لم‌يزرع اين گونه متحول ساخت.

استاندار مازندران خاطرنشان كرد: ايجاد تفكرات ديني در اذهان مهم‌ترين عامل پيشرفت است.

وي افزود: چالش‌هايي در علوم انساني وجود دارد كه بايد مسئولان و فرهيختگان دانشگاهي به آن بپردازند.

طاهايي دانشگاه را مركز تحولات فكري در جامعه عنوان كرد و گفت: دانشگاه محيطي نيست كه از سوي امپرياليسم اشغال شود و براي مقاصد خود از دانشگاهيان سربازگيري كند.

وي تصريح كرد: مراكز رشد بايد از جنبه‌هاي تربيتي به موضوعات توجه داشته باشد تا جوانان وارسته كشور وابسته نشوند.

استاندار مازندران يادآور شد: 190 هزار دانشجو در مراكز علمي مازندران در حال تحصيل هستند و هر ساله تنها پنج درصد فارغ التحصيل مي‌شوند كه بايد ظرفيت‌ها را كارآمد كرد.

وي خاطرنشان كرد: مراكز تاسيس پارك‌هاي علم و فناوري دانشگاه‌ها هستند كه بايد در رابطه با ايجاد اين فضا تلاش كنند.

طاهايي بيان داشت: در استان مازندران بايد ظرفيت‌شناسي شود تا مواردي را كه كارآمد نيستند از سوي دانشگاه‌ها بررسي شود بتوانيم به صورت يك فرصت فابل بهره برداري از آنها براي توسعه استان استفاده كنيم.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون در استان مازندران در زمينه استفاده بهينه از كشاورزي ناكارآمد بوده‌ايم./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.